სიახლეები

  1. მთავარი
  2. სიახლეები

პროფესიული გადაწვა Burnout

გიფიქრიათ ოდესმე რა რისკებთან გაქვთ შეხება, როდესაც ზედმეტ პასუხისმგებლობას იღებთ, ერთდროულად რამდენიმე როლს ირგებთ და გგონიათ, რომ ახლა დაასრულებთ, თუმცა ვეღარ....

ენერგია არ გყოფნით , გამოფიტული ხართ და რჩება გაზრდილი უმწეობის , ცინიკური დამოკიდებულების შეგრძნება. ფიქრობთ, რომ როგორც პიროვნებას არაფერი გაქვთ გასაცემი.

ეს მდგომარეობა სტრესის სპეციფიკური ტიპია - “Burnout”. ტერმინი ცნობილმა ამერიკელმა ფსიქოლოგმა გერბერტ ფრედენბერგერმა შემოიტანა და პირველმა აღწერა სიმპტომები გადაწვის დროს.

გადაწვა და პროფესიული სტრესი ინდივიდის და სამუშაოს ინტერაქციაა, რომელიც ინდივიდში იწვევს ფიზიოლოგიურ, ემოციურ-ქცევით და კოგნიტურ ცვლილებებს.

გადაწვის მიზეზად შეიძლება ჩაითვალოს პიროვნების არასწორი სამუშაო გრაფიკი, არასაკმარისი დრო სოციალიზაციის და რელაქსაციისთვის, ზედმეტი პასუხისმგებლობა, ახლო და მხარდამჭერი ურთიერთობების დეფიციტი და ა.შ. გადაწვის პერიოდის იგნორი ან კიდევ ფიქრი, რომ ეს სინდრომი,თითქოს საფრთხეს არ წარმოადგენს და უკვალოდ გივლის ხშირად რთული შედეგების წყაროა. კერძოდ:

გადაღლა

ინსომნია

შფოთვა და დეპრესია

გულის დაავადებები

მაღალი ქოლესტეროლი

ტიპი-2 დაიაბეტი,განსაკუთრებით ქალებში

სიმსუქნე

მოწყვლადობა სხვადასხვა დაავადების მიმართ

Burnout ხასიათდება ემოციური ნიშნებით:

სიცარიელის შეგრძნება

მოტივაციის ნაკლებობა

უიმედო საუბარი პოზიტიურ ცვლილებებზე

უმწეობის,მარცხის იმედგაცრუების შეგრძნება

„მსოფლიოში თითქოს მარტოა“-მსგავსი შეგრძნება

ნეგატიური თვალთახედვა და შემცირებული კმაყოფილება

“Burnout”-ის დროს პიროვნების ქცევა იცვლება, შესაძლებელია, მან თავი აარიდოს პასუხისმგებლობას, უკან დაიხიოს, ხშირია იზოლაცია, პროკრასტინაცია, მედიკამენტების და ალკოჰოლის გამოყენება, საკუთარი ფრუსტრაციის სხვებზე გადაბრალება და სხვა. სამუშაო გადაწვას მსოფლიოში დიდი ყურადღება ეთმობა, რომელთა შორის პოპულარულია ე.წ.Self-help სტრატეგიები.

Self-help სტრატეგიები, რომლებიც სტრესის შემცირებაზეა ორიენტირებული გამოგადგებათ Burnout-- ის პერიოდში:

> სოციალური კონტაქტები - წარმოადგენს სტრესის ანტიდოტს. საინტერესო და ინტელექტუალურ მოსაუბრესთან შეხვედრა განტვირთვის საუკეთესო გზაა.

> გადადეთ დეტალები,რომელიც გაღიზიანებთ და გფიტავთ. დრო პოზიტიურად გაატარეთ:

> თუ ნეგატიურ პიროვნებებთან მუშაობთ, შეამცირეთ მათთან სოციალიზაციის დრო,მოძებნეთ პოზიტიური აფილაციები სოციალურ ურთიერთობებში:

> იმუშავეთ ჭკვიანურად და არა დიდხანს:

> გადატვირთულ პერიოდში ისწავლეთ არა-ს თქმა. შეცვალეთ თქვენი გრაფიკის აქტივობები:

> გამოიმუშავეთ პერსონალური სტრატეგიები,სწორი კვება და საკმარისი ძილი მნიშვნელოვანი საფეხურია გადაწვის შესამცირებლად.

თუ გადაწვის სინდრომთან თავის გამკლავება გაგირთულდათ ორი თვის განმავლობაში,სასურველია მიმართოთ სპეციალისტს.

კონსულტაციაზე ჩასაწერად დაგვიკავშირდით:

ტელ: 2 24 32 32

მის: ი.აბაშიძის 65

Share
ჟორდანიას კლინიკა - ლიდერი რეპროდუქციული მედიცინის სფეროში ჟორდანიას კლინიკა +995 32 2 99 08 53